Deser z dyni bez cukru. Idealny na drugie śniadanie albo podwieczorek.



Dynia to warzywo, które kojarzy mi się z okresem jesiennym. Nie jestem znawcą tego warzywa, tak naprawdę dopiero je odkrywam. Wcześniej moja wiedza ograniczała się do wykorzystywania dyni w ozdobach oraz zupie dyniowej. No dobra, uwielbiam jeszcze pestki dyni. To wszystko :)

Nie miałam na nie innego pomysłu a nie wiedziałam, że tak świetnie sprawdza się w deserach.
Nie dość, że nadaje bardzo fajny kolor, zagęszcza to jeszcze fajnie smakuje :) Zwłaszcza w połączeniu z cynamonem :)
Dynia oprócz dobrego smaku i ładnego koloru ma też dużo witamin i minerałów a przy tym ma mało kalorii. Dynia ma mnóstwo beta-karotenu (stąd taki piękny pomarańczowy kolor), zawiera jeszcze witaminy z grupy B, witaminę K, E czy np. witaminę PP. W miąższu dyni znajdują się również takie minerały jak wapń, żelazo, fosfor czy cynk. Zawiera również błonnik oraz białko.
To naprawdę fajne warzywo :)
Poniżej moja propozycja na zdrowy deser w wykorzystaniem dyni.




Porcja dla 2 osób. Jedna porcja to ok 340 kcali
Składniki:

- 500 g gotowanej dyni*
- 1 dojrzały banan (116g)
- 175 g twarogu półtłustego bez laktozy
- 80 mleka kokosowego (50 g do środka a 30 na polewę)
- łyżka migdałów (9 sztuk)
- cynamon do smaku

Wykonanie:

Dynię, banana, twaróg, cynamon i 50 g mleczka kokosowego przekładamy do miski i blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.
Przekładamy do szklaneczek/miseczki. Wkładamy migdały, nakładamy resztę mleczka kokosowego i posypujemy cynamonem.
Szybkie i pyszne :)


*Dynię pokrojoną w kostkę włożyłam do garnka i zalałam wodą. Gotowałam ok 20 minut, do miękkości.


4 komentarze:

  1. Można zrobić bez twarogu? Lub czym go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że można zastąpić tofu.

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie pomyślałam. Zrobiłam z twarogiem.pycha.dziecku też smakuje��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Bardzo się cieszę, że smakuje :)

      Usuń