Bezglutenowe kotleciki gryczane - idealne do obiadu.



Jeżeli macie ochotę na zwykły ale niezwykły dodatek do obiadu. Makarony, ziemniaki i kasze w normalnej formie Wam się znudziły. To polecam placuszki gryczane.

Idealny dodatek do obiadu. Zdrowy i pyszny. Takie coś innego co fajnie wygląda i dobrze smakuje a do tego jest zdrowe :)



Składniki na kotleciki dla 2 osób:

- 100 g/woreczek kaszy gryczanej*
- 2 jajka
- 20 g mąki gryczanej
- szczypta soli

*100g kaszy przed ugotowaniem



Kaszę gryczaną gotujemy zgodnie z opisem na opakowaniu. Studzimy.
Do ostudzonej kaszy dodajemy mąkę i jajka następnie dokładnie mieszamy łyżką, możemy również użyć blendera. Składniki powinny się dokładnie połączyć. Możemy dodać szczyptę soli do smaku. Gotową masę wykładamy łyżką na blachę do pieczenia. (Blachę najlepiej pokryć papierem do pieczenia, aby placuszki się nie przylepiły.) Możemy też tworzyć kotleciki w ręce. (Z masy wyszło mi 15 małych kotlecików- takich jak na 2 zdjęciu, albo 7 dużych - jak na pierwszej fotce)
Następnie wkładamy do rozgrzanego piekarnika (180 stopni) na ok 15 minut.
Kotleciki powinny być tak lekko brązowe, ale trzeba uważać aby się nie przypaliły.

Kotleciki polecam zjeść z sałatką caprese :)
Mniami!

PS. Na pierwszym i trzecim zdjęciu widać kotleciki, które były pieczone na patelni. To była pierwsza wersja kotlecików. Teraz podaję odchudzony przepis z pieczeniem w piekarniku - te kotleciki widać na drugim i czwartym zdjęciu.



0 komentarze:

Prześlij komentarz