Karmelowa kasza jaglana - zdrowy deser dla niejadków





Czasem niektórym ciężko się przekonać do smaku kaszy jaglanej. Niektórzy mówią, że jest gorzka i jakaś taka dziwna. A warto ją jeść bo jest bardzo zdrowa i jako jedna z nielicznych zasadotwórcza. Jest bezglutenowa i lekkostrawna. Ma dużo łatwo przyswajalnego białka i witaminy z grupy B (B1, B2 i B6).
Świetnie się sprawdza w okresie alergii albo kataru ponieważ zmniejsza stan zapalny błon śluzowych i ma właściwości antywirusowe.
Jest też dobra kiedy dbamy o urodę bo zawiera krzemionkę :)


W przepisie który prezentuję kasza jaglana jest praktycznie niewyczuwalna a nadaje kremowość. Połączenie bananów i masła orzechowego to zawsze idealna kompozycja :)  To połączenie przypomina mi smak karmelu. To pewnie zasługa bardzo dojrzałego banana, którego zawsze używam w tym zestawie. Myślę, że ten zdrowy zestaw zasmakuje dzieciom i dorosłym :)
Przekona do jedzenia kaszy każdego niejadka :)

Jeżeli z podanych składników zrobimy dwie porcje, to jedna porcja będzie miała ok 370 kcali.


Składniki:

- 100 kaszy jaglanej
- 2 duże bardzo dojrzałe banany*
- 35 g masła orzechowego z kawałkami orzechów
- 550 ml mleka roślinnego (może być inne)

*można dodać łyżkę ksylitolu albo innego słodzidła, ale jeżeli banany są dojrzałe to nie powinno być takiej potrzeby





Wykonanie:

Do garnka wlewamy mleko i doprowadzamy do wrzenia. W tym czasie kasze jaglaną płuczemy na sitku. Gdy mleko jest gorące wsypujemy kaszę jaglaną i gotujemy na małym ogniu ok 15 minut (miękkości). Pamiętajmy aby co jakiś czas mieszać kaszę i pilnować aby się nie przypaliła. Kasza powinna wchłonąć całe mleko dlatego trzeba być uważnym, zwłaszcza pod koniec gotowania kaszy.
Gdy kasza jest gotowa i jeszcze gorąca dodajemy 20 g masła orzechowego oraz jednego banana. Mieszamy.
Gdy masa lekko przestygła mieszamy całość dokładnie za pomocą blendera. Długoścć zależy od Nas i tego czy chcemy aby ziarenka kaszy były wyczuwalne, jeżeli nie to blendujemy do uzyskania gładkiej masy.
Następnie przekładamy do miseczek. Ja zrobiłam z tego dwie porcje i do każdej dodałam jeszcze po 15 g masła orzechowego, zamieszałam delikatnie do lekkiego wymieszania się. Dodałam pół banana pokrojonego w plasterki (plasterkami przełożyłam masę).

Jeżeli chcecie to całe masło orzechowe i banany można zblendować od razu z całą masą.

Smaczne jest na ciepło i na zimno :)





0 komentarze:

Prześlij komentarz