Omlet ala pizza - fit pizza na śniadanie




Przepis jest genialny w swojej prostocie a do tego naprawdę pyszny. Bardzo fajna propozycja śniadaniowa dla wszystkich pizzożerców :) Spróbujcie a się zakochacie w tym omlecie.

Jeżeli dobrze zmieszamy masę jajeczną to omlet wychodzi lekko pulchniutki. Jako dodatków można użyć różnych warzyw np. rukoli, szpinaku czy papryczek jalapeno. Próbujcie różnych kombinacji :)
Możecie również dodać szynkę albo inne dodatki, pamiętajcie wtedy tylko, że wzrośnie kaloryczność.

Omlet w mojej wersji ma ok 450 kcali.


Składniki:

- 3 jajka
- 20 g mąki*
- 50 g mozzarelli
- mały pomidor
- świeża bazylia
- przyprawy do smaku

* użyłam ryżowej, ale przez to ciasto wychodzi trochę twarde. Możecie mieszać, kombinować. Dobra będzie również orkiszowa pełnoziarnista



Wykonanie:

Mozzarelle ścieramy na tarce a pomidora kroimy w kostkę. Jajka przelewamy do miseczki, dodajemy ulubione przyprawy (oregano, suszona bazylia, sól, pieprz) dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy (ja użyłam trzepaczki do jajek). Połowę mozzarelli dodajemy do masy jajecznej i mieszamy widelcem. Gotową masę wylewamy na rozgrzaną patelnię. Zmniejszamy ogień i smażymy aż masa się zetnie i będzie można przełożyć omlet na drugą stronę (ok 3 minuty). Po przełożeniu stron, omlet posypujemy serem mozzarella i smażymy ok minuty. Przekładamy na talerz, posypujemy pokrojonym pomidorem i świeżą bazylią.
Gotowe :)

Smacznego! 


0 komentarze:

Prześlij komentarz